OBCHODNÉ PODMIENKY
(poskytnuté kupujúcemu pred ZASLANÍM OBJEDNÁVKY S POVINNOSŤOU PLATBY
kupujúcim, resp. pred uzatvorením zmluvného vzťahu)
I. INFORMÁCIE O OBCHODNÍKOVI
obchodné meno: pB-kluby,s.r.o.
sídlo: Hviezdoslavova 145/21, 017 01 Považská Bystrica
IČO: 48 217 760
DIČ: 2023550738
IČDPH: SK2120093580
zapísaný v: Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd.: Sro, vl.č.: 31804/R
Prevádzka: Knihy u nás doma, Hviezdoslavova 145/21, 017 01 Považská Bystrica
e-mail: knihyunas@knihyunas.sk
web: www.knihyunas.sk
(ďalej aj len „Obchodník“)
II. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Tieto obchodné podmienky Obchodníka, ktorých súčasťou sú aj všetky údaje ktoré je
Obchodník povinný v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a
doplnení niektorých zákonov (ďalej aj len „zákon“) oznámiť fyzickej osobe -
spotrebiteľovi, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej aj len „kupujúci“) pred zaslaním
objednávky kupujúcim, resp. pred uzatvorením kúpnej zmluvy, ak k jej uzatvoreniu má
dôjsť alebo dôjde bez zaslania objednávky, upravujú vzájomné práva a povinnosti
zmluvných strán (tzn. Obchodníka a kupujúceho) vzniknuté v súvislosti alebo na základe
kúpnej zmluvy zatvorenej prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka
umiestneného na webovom rozhraní dostupnom na internetovej adrese www.knihyunas.sk
(ďalej aj len „internetový obchod“) (spolu ďalej aj len „zmluva“)
(všetko spolu ďalej aj len „Obchodné podmienky“ alebo v skrátenej verzii „OP“).
2. S aktuálnym a účinným znením obchodných podmienok je možné oboznámiť sa na
WWW.KNIHYUNAS.SK
3. OP sú vyhotovené v slovenskom jazyku, zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
4. Znenie OP platných ku dňu uzavretia Zmluvy môže Obchodník meniť len so
súhlasom kupujúceho.
5. Všetky prezentácie produktov umiestnené na internetovom obchode sú
informatívneho charakteru a Obchodník nie je povinný uzavrieť zmluvu.
III. INFORMÁCIE O PRODUKTE/OCH A CENE
1. Hlavné vlastnosti konkrétneho produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe
produktu a forme poskytnutia informácií sú uvedené pri jednotlivých produktoch v
ponuke internetového obchodu.
2. Predajná cenu produktu, resp. spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu
produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, je uvedená pri jednotlivých
produktoch v ponuke internetového obchodu.
1. Ceny konkrétneho produktu s prípadnými ďalšími nákladmi sú uvedené tak, ako je
uvedené vyššie vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Cena
zostáva v platnosti po dobu, kedy je zobrazovaná vo webovom rozhraní obchodu.
2. K základnej cene produktu, ktorá je uvedená tak, ako je popísané vyššie, sa pripočítava
cena za dopravu produktu podľa spôsobu doručenia, resp. dodania / poskytnutia produktu
kupujúcemu.
3. Ceny uvedené v čase objednania sú konečné ceny vrátane príslušnej DPH.
IV. POSTUP UZATVORENIA ZMLUVY
1. Kupujúci realizuje objednávku produktu nasledovne:
1.1. ak internetový obchod umožňuje vytvorenie zákazníckeho účtu, objednávka sa môže
realizovať prostredníctvom zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v
internetovom obchode,
1.2. vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
2. Kupujúci si môže cez internetový obchod objednať akýkoľvek produkt, pri ktorom je
možné tento vložiť do virtuálneho nákupného košíka prostredníctvom stlačením tlačidla
„Vložiť do košíka“V prípade, že pri zobrazení produktu sa nachádza odkaz na doplňujúce
informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností produktu a/alebo jeho dostupnosti, či
podmienok dodania / poskytnutia, má sa za to, že kupujúci sa do momentu odoslania
objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
3. Po pridaní produktu do virtuálneho nákupného košíka tak, ako je to uvedené vyššie, sa
objednaný produkt automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k
dispozícii na nahliadnutie pre kupujúceho.
4. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie produkt, počet kusov produktu, spôsob
platby a doručenia.
5. Po vyplnení údajov je kupujúcemu umožnené objednávku skontrolovať, meniť údaje tam
uvedené, opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku po jej
schválení kupujúci môže odoslať Obchodníkovi kliknutím na tlačidlo s označením
„OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY“. Odoslaním objednávky sa údaje
uvedené v objednávke považujú za správne a schválené kupujúcim.Obchodník
bezodkladne po prijatí objednávky toto prijatie objednávky kupujúcemu potvrdí emailom
na elektronickú adresu kupujúceho. Toto e-mailové oznámenie o prijatí objednávky nie je
akceptovaním návrhu kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy.
6. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol Obchodníkom
oboznámený (i) o hlavných vlastnostiach produktu, (ii) o predajnej cene produktu,
spôsobe akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu
určiť vopred, nákladoch na dopravu, dodanie / poskytnutie, poštovné a iných nákladoch a
poplatkoch a o skutočnosti, či do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a
poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred, (iii) o dodacích podmienkach,
lehote, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať / poskytnúť produkt, vrátane poskytnutia
služby dodania, resp. dopravy, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou
produktu, ak sa na daný produkt vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho
zabalením, dodaním alebo prepravou.
7. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo
produktov, vyššie ceny) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky
(napríklad e-mailom či telefonicky).
8. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení objednávky, a to buď odoslaním
ďalšieho e-mailu, ktorého predmetom bude akceptácia objednávky zo strany obchodníka
alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že produkt je pripravený na vyzdvihnutie,
resp. že bol expedovaný, pričom jej predmetom je dodanie / poskytnutie v objednávke
špecifikovaného produktu a vrátane poskytnutia služby dodania / poskytnutia, resp.
dopravy, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou produktu, ak sa na daný
produkt vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou za tam uvedenú
cenu, a to všetko za podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach a v
Reklamačnom poriadku.
9. Internetové objednávky vybavujeme v pracovný deň do 17:00hod. od prijatia
objednávky, prípadne nasledujúci pracovný deň. Pred odoslaním balíka Vás
informujeme o vybavení Vašej objednávky, či sme danú knihu (LP,CD,DVD, a iné)
náhodou nepredali na predajni - databázu na internete aktualizujeme raz denne. Tovar,
ktorý je na internetovej stránke www.knihyunas.sk sa zároveň nachádza aj v kamennej
predajni. Kedže z väčšiny kníh (LP,CD,DVD a iné) máme len po 1ks, môže sa stať, že sa
kniha (LP,CD,DVD a iné) v čase objednania na stránke www.knihyunas.sk predala v
kamennej predajni. Ak by nastala výnimočná situácia, že si v rovnakej chvíli objedná
knihu (LP,CD,DVD,a iné) viacej zákazníkov naraz, vtedy uprednostňujeme zákazníka s
prvou objednávkou.
10. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní
zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na
diaľku v súvislosti s uzatvorením zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na
telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej
sadzby, tzn. nejde o zvýšenú tarifu.
V. PLATOBNÉ PODMIENKY
1. V prípade zrealizovania objednávky s úhradou vopred s povinnosťou platby má kupujúci
nasledovné možnosti vykonania úhrady ceny tak, ako je táto uvedená v bode III. týchto
OP:
1.1. Cenu hradí kupujúci priamo Obchodníkovi, a to bezhotovostne alebo priamym
vkladom na účet Obchodníka
1.2. IBAN: SK77 0900 0000 0050 7371 7283
1.3. vedený spoločnosťou .Slovenská sporiteľňa, a.s.,
1.4. SWIFT: GIBASKBX
1.5. Variabilný symbol: číslo Vašej objednávky
1.6. Po vytvorení objednávky na stránke www.knihyunas.sk Vám zašleme doplňujúci email
s informáciami pre správnu realizáciu platby prevodom/vkladom na účet a najmä
potvrdíme, či Vami objednané knihy (LP,CD,DVD a iné) sú dostupné. Prosím
platbu realizovať až po obdržaní toho doplňujúceho e-mailu. Po pripísaní platby
na na náš bank. účet (do 3 prac.dní), Vám budú knihy (LP,CD,DVD a iné) zaslané
Slovenskou poštou. O odoslaní Vás budeme informovať e-mailom.
1.7. v hotovosti na predajnom mieste: Knihy u nás doma, Hviezdoslavova 145/21, 017 01
Považská Bystrica
1.8. platbou na dobierku pri prevzatí produktu podľa dodacích podmienok pošty alebo
vybranej kuriérskej spoločnosti v zmysle ďalších ustanovení týchto OP,
2. Za všetky náklady spojené s peňažnými transakciami zodpovedá a tieto znáša kupujúci.
3. Cena za služby tak, ako je uvedená v internetovom obchode Obchodníka pri jednotlivom
produkte je splatná dňom uvedeným vo vystavenom daňovom doklade v zmysle
príslušných právnych predpisov a na jej vymáhanie sa vzťahujú ustanovenia z. č. 40/1964
Zb. Občianskeho zákonníka.
4. V prípade bezhotovostnej platby platí, že záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je
splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet Obchodníka.
5. Obchodník vystaví kupujúcemu ohľadom platieb realizovaných na základe zmluvy
daňový doklad – faktúru, ktorá obsahuje náležitosti účtovného dokladu v zmysle zákona č.
431/2002 Z.z. o účtovníctve. Kupujúci týmto výslovne súhlasí s tým, že mu Obchodník
účtovný doklad v zmysle zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve odoslal na elektronickú
adresu kupujúceho, ktorú tento uviedol v objednávke produktu, a jej správnosť týmto
potvrdil. Obchodník má bez ohľadu na vyššie uvedené výhradné právo voľby medzi
zaslaním elektronickej faktúry alebo faktúry v listinnej forme.
VI. DODACIE PODMIENKY
1. Obchodník sa zaväzuje dodať / poskytnúť produkt kupujúcemu na adresu v Slovenskej
republike, ktorú kupujúci uvedie v objednávke ako miesto doručenia a kupujúci je
povinný prevziať produkt pri dodaní / poskytnutí. V prípade, že je z dôvodov na strane
kupujúceho nutné produkt doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené
v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním
produktu, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
2. Produkt sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená
tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného produktu, alebo ak sa
3. produkty objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia produktu, ktorý bol dodaný ako posledný,
4. dodáva produkt pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
5. produkt dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého produktu.
6. Obchodník sa zaväzuje dodať / poskytnúť produkt kupujúcemu v lehote do 3 pracovných
dní odo dňa akceptácie objednávky, pričom túto lehotu je možné na základe dohody
medzi Obchodníkom a kupujúcim priberane predĺžiť.
O odoslaní Vašej objednávky, budete informovaný formou e-mailovej správy, kde bude
uvedené číslo zásielky a odkaz na stránku, kde môžete zásielku sledovať. Ak zásielku
neobdržíte po uplynutí 2 pracovných dní od doručenia správy o odoslaní zásielky na vašu
adresu, odporúčame sa informovať na vašej pošte s číslom zásielky, ktoré bude uvedené
v správe o odoslaní. Za doručenie balíka je zodpovedná Slovenská pošta.
7. Spôsoby doručenia produktu vrátane ceny dodania / poskytnutia a detailnejších
podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené v internetovom
obchode.
8. Obchodník zabezpečuje doručenie produktu spôsobom, ktorý určí Obchodník .
9. Obchodník sa zaväzuje produkt primerane zabaliť a zabezpečiť. Kupujúci je povinný pri
preberaní produktu skontrolovať jeho stav a neporušenosť zásielky.
VII. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými
všeobecne záväznými právnymi predpismi.
2. Na predávaný tovar sa nevzťahuje záruka v prípade ak chýbajú stránky, alebo poškodenie
a stav knihy nezodpovedá popisu, alebo vopred uvedeným závadám na knihe
(popočiarkovaná, poškodený obal a pod.)
3. Plnenie podľa zmluvy je vadné, ak dodaný resp. poskytnutý produkt v zmysle zmluvy nie
je v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami alebo ak jeho používanie
znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
4. Obchodník zodpovedá za vady dodaného resp. poskytnutého produktu, ktorá/é sa
vyskytne/ú alebo prejaví/ia počas dvoch rokov a v prípade bazárového predaja dvanásť
mesiacov od dodania resp. poskytnutia produktu.
5. V prípade vadného plnenia má kupujúci najmä tieto práva:
5.1. ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, kupujúci má právo aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená opravou alebo výmenou,
5.2. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, kupujúci môže buď od zmluvy odstúpiť v
zmysle ďalších ustanovení týchto OP, alebo sa môže domáhať primeranej zľavy
z ceny.
6. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch
mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov a v prípade bazárového
predaja dvanásť mesiacov od dodania resp. poskytnutia produktu.
7. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka, u inej osoby, o ktorej
Obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním
objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta
podnikania Obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej Obchodník oboznámil kupujúceho
pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou
zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň
odopretia.
8. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po
vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej
vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa
predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia
lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
9. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi
kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným
akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže
zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže
odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3
nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným
stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
10. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky
kupujúceho, pred odoslaním objednávky, Obchodník oboznámil kupujúceho, že vady
možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely
zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
11. Kupujúci pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady alebo vytknutí vady zrozumiteľne,
presne a pravdivo uvedie:
11.1. vady, ktoré namieta,
11.2. svoje meno, priezvisko, adresu a email pre účely potvrdenia o vytknutí vady a
oznámenia o spôsobe vybavenia vytknutej vady,
11.3. právo, ktoré si titulom ním tvrdenej vadnej služby v zmysle týchto OP
uplatňuje.
12. Kupujúci je povinný Obchodníkovi kedykoľvek poskytnúť potrebnú súčinnosť na
objasnenie vytknutej vady, pričom pokiaľ kupujúci odmietne túto súčinnosť poskytnúť,
berie na vedomie, že Obchodník nebude môcť dôkladne prešetriť vytknutú vadu.
13. Kupujúci je povinný uplatniť práva zo zodpovednosti za vady bez zbytočného odkladu od
zistenia vady, najneskôr do 2 rokov od dodania / poskytnutia produktu a v prípade
bazárového predaja dvanásť mesiacov od dodania resp. poskytnutia produktu.
14. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci.
Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v
porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané
náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady,
na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil
kupujúcemu značné ťažkosti.
15. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec Obchodníkovi
alebo inej osobe, u ktorej na základe oznámenia Obchodníka možno vady podľa týchto
OP vytknúť. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
16. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady
rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany
nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju
mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník
kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú
dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí
kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej
úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote
uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na
vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z
predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na
úschovu veci, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
17. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci
alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá
bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.
Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo
náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
18. Pri odstránení vady výmenou veci nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú
bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
19. Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
20. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo
ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
21. Obchodník vybaví vytknutú vadu podľa žiadosti kupujúceho nasledovne:
21.1. Odstránenie vady: Obchodník odstráni vadu v primeranej lehote (§ 507 ods. 1
Občianskeho zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne a bez
spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu produktu a účel, na
ktorý kupujúci produkt požadoval. Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak
odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom
na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala služba bez vady a na závažnosť
vady,
21.2. Zľava z ceny alebo odstúpenie od zmluvy: Kupujúci má právo na primeranú
zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej
primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak (i) odstránenie vady
nie je možné alebo by spôsobilo Obchodníkovi neprimerané náklady, (ii) Obchodník
neodstránil vadu podľa § 852k ods. 1 Občianskeho zákonníka, (iii) produkt má
rovnakú vadu aj napriek snahe Obchodníka vadu odstrániť, (iv) vada je takej závažnej
povahy, že odôvodňuje právo kupujúceho na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie
od Zmluvy, alebo (v) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu
neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre
kupujúceho.
21.3. Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty produktu, ktorú by produkt
mal, ak by bol bez vád. Ak sa produkt dodáva / poskytuje počas dohodnutej doby,
kupujúci má právo na zľavu z ceny len za čas, v ktorom služba nespĺňala požiadavky
podľa § 852d Občianskeho zákonníka.
22. Obchodník vyplatí kupujúcemu zľavu z ceny do 14 od uplatnenia práva kupujúceho na
zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri zaplatení ceny, ak kupujúci
výslovne nesúhlasí s iným spôsobmi. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
23. Kupujúci nemôže od zmluvy odstúpiť, ak je vada produktu zanedbateľná. Dôkazné
bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
24. Vybavením vytknutej vady nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody.
Obchodník nezodpovedá za škodu, ak preukáže, že škodu nezavinil.
VIII. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, a to do 14 dní odo
dňa prevzatia produktu kupujúcim.
2. Podľa zákona č. 102/2014 Z.z. § 7, odsek 6, písmeno j – zákazník nemôže odstúpiť od
zmluvy, ktorej predmetom je predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale
3. Podľa zákona č 102/2014 Z.z. § 7, odsek 6, písmeno i – zákazník nemôže odstúpiť od
zmluvy, ktorej predmetom je predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom
obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil.
4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od
zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty podľa bodu 1. tohto
článku OP.
5. Kupujúci môže svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatniť u Obchodníka v listinnej
podobe na adresu sídla Obchodníka alebo zaslaním na e-mailovú adresu Obchodníka
uvedenú v záhlaví týchto OP. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy
podľa prílohy č. 2 týchto OP.
6. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku OP sa zmluva zrušuje od
začiatku. Po odstúpení od zmluvy je kupujúci povinný zdržať sa užívania produktu a jeho
poskytovania tretím osobám.
7. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo
od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka zaslať tovar späť alebo
odovzdať tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to
neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním
určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle
tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
8. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona znáša kupujúci len
náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie
tovaru.
9. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania
s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru.
10. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal
na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie /
poskytnutie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť
kupujúcemu platby rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je
dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s Obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v
súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
11. V prípadoch, keď má kupujúci - spotrebiteľ v súlade so zákonom právo od zmluvy
odstúpiť je Obchodník tiež oprávnený kedykoľvek od zmluvy odstúpiť, a to až do doby
dodania / poskytnutia produktu. V takom prípade vráti Obchodník kupujúcemu uhradenú
cenu bez zbytočného odkladu, a to rovnakým spôsobom, akým ju Obchodník od
kupujúceho prijal. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s Obchodníkom na
inom spôsobe platby.
IX. INÉ PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
1. Práva z vadného plnenia, sťažnosti a podnety môže kupujúci uplatniť u Obchodníka
písomne na adrese jeho sídla alebo emailom na: knihyunas@knihyunas.sk Informáciu o
vybavení zašle Obchodník kupujúcemu na adresu uvedenú kupujúcim.
2. Kupujúci má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a
Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa
kupujúci domnieva, že Obchodník porušil iné práva kupujúceho ako spotrebiteľa.
3. Obchodník informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch
alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodníkom odpovedal zamietavo na žiadosť
kupujúceho podľa predchádzajúceho odseku.
4. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len
„návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť podľa prvého
odseku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
5. Alternatívne riešenie sporov sa riadi zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná
inšpekcia so sídlom:
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 032/640 01 09, 032/640 01 08
https://www.soi.sk/sk.
6. Bližšie informácie vo veci alternatívneho riešenia sporov viď
https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi;.
7. Subjekty alternatívneho riešenia sporov nájdete na
http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-rieseniespotrebitelskych-
sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskychsporov.
8. Platforma pre on-line riešenie prípadných sporov medzi Obchodníkom a kupujúcim sa
nachádzajú aj na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
9. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Ministerstvo
hospodárstva SR, Mlynské nivy 44/A 827 15 Bratislava 212, internetová adresa:
https://www.europskyspotrebitel.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia
Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21 . mája 2013 o riešení
spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice
2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
10. Obchodník je oprávnený na poskytovanie služieb na základe živnostenského oprávnenia.
Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných
údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného
dohľad nad dodržiavaním zákona.
11. Obchodník ako aj kupujúci môžu svoje prípadné nároky a spory riešiť okrem vyššie
uvedeného aj prostredníctvom vecne a miestne príslušných súdov Slovenskej republiky.
X. DORUČOVANIE
1. Kupujúcemu môžu byť všetky dokumenty týkajúce sa zmluvy a/alebo OP zo strany
Obchodníka doručované na jeho elektronickú adresu, ak nie je v OP alebo v zmluve
stanovený pre daný dokument iný záväzný spôsob doručovania.
2. Písomnosti v listinnej podobe môžu byť kupujúcemu doručované buď osobne alebo
prostredníctvom doručovateľa s poštovou licenciou, pričom zásielka bude zaslaná
doporučenou poštou. Doručovanie bude prebiehať na adresu uvedenú kupujúcim. V
prípade, že nedôjde k prevzatiu doručovanej zásielky kupujúcim, považuje sa zásielka za
doručenú aj v prípade, že bude vrátená doručovateľom, a to ako z dôvodu, že kupujúci
nebol zastihnutý, tak z dôvodu, že si kupujúci zásielku v úložnej lehote nevyzdvihol, tak
aj z dôvodu, že na uvedenej adrese sa kupujúci už nezdržiava, zmenil svoje trvalé
bydlisko/sídlo či sa z tejto adresy už odsťahoval alebo že nemá schránku, ako aj z dôvodu,
že kupujúci odmietol doručovanú zásielku prevziať. V týchto prípadoch sa zásielka
považuje za doručenú tretí deň po jej podaní na poštovú prepravu. Ustanovenia tohto
článku OP sa uplatňujú primerane aj na doručovanie písomností v listinnej podobe
Obchodníkovi kupujúcim.
XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Záväzok zo zmluvy trvá do dňa odolania objednávky s povinnosťou platby kupujúcim do
dodania / poskytnutia produktu kupujúcemu Obchodníkom v zmysle ustanovení týchto
OP, ak tieto OP neustanovujú inak.
2. Záväzok zo Zmluvy môže byť ukončený dohodou medzi zmluvnými stranami (tzn.
Obchodníkom a kupujúcim).
3. Ak je niektoré ustanovenia OP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto
neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo
najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá
platnosť ostatných ustanovení OP.
4. Zmluva vrátane OP je archivovaná Obchodníkom v elektronickej podobe a nie je verejne
prístupná.
5. Kupujúci výslovne prehlasuje, že zmluvu uzavrel zo svojej slobodnej vôle, nie v tiesni ani
za nápadne nevýhodných podmienok a že s jej znením, ako aj so znením týchto OP
súhlasí, čo potvrdzuje aj odsúhlasením týchto OP v internetovom obchode Obchodníka.
Príloha č. 1 POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE
OD ZMLUVY
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na
odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch uzavretia zmluvy keď Vy alebo Vami určená
tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.
Podľa zákona č. 102/2014 Z.z. § 7, odsek 6, písmeno j – zákazník nemôže odstúpiť od
zmluvy, ktorej predmetom je predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale
Podľa zákona č 102/2014 Z.z. § 7, odsek 6, písmeno i – zákazník nemôže odstúpiť od
zmluvy, ktorej predmetom je predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom
obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od
tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom)
na adrese: pB-kluby,s.r.o., Hviezdoslavova 145/ 21, 017 01 Považská Bystrica
e-mail: knihyunas@knihyunas.sk
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je umiestnený
na internetovej stránke: www.knihyunas.sk
Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo
akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky
prostredníctvom nášho webového sídla: .www.knihyunas.sk Ak využijete túto možnosť,
prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom médiu (napríklad emailom).
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na
odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím
zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné
náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní
odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude
uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili
s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do
preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Vrátiť tovar po odstúpení od zmluvy môžete jedným z nasledovných spôsobov:
a) zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu Knihy u nás doma,
Hviezdoslavova 145/21, 017 01 Považská Bystrica najneskôr do 14 dní odo dňa
uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa
považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Informácie o úhrade nákladov na vrátenie tovaru:
a) priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným
spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Príloha č. 2 FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
obchodné meno: pB-kluby,s.r.o.
sídlo: Hviezdoslavova 145/21, 017 01 Považská Bystrica
IČO: 48 217 760
zapísaný v: Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd.: Sro,
vl.č.: 31804/R
e-mail: knihyunas@knihyunas.sk
web: www.knihyunas.sk
tel.č.: 0911 182 032
týmto:
meno a priezvisko: .....................................................................
bydlisko: .....................................................................
dátum narodenia: .....................................................................
oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo
poskytnutí tohto produktu:
..............................................................................................................................................
Dôvod odstúpenia (nepovinný údaj):
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
Dátum objednania/dátum prijatia* ........................................
Dátum ..............
__________________________________
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak
sa tento formulár podáva v listinnej
podobe)
* Nehodiace sa prečiarknite.