REKLAMAČNÝ PORIADOK
I. INFORMÁCIE O OBCHODNÍKOVI
obchodné meno: pB-kluby,s.r.o
sídlo: Hviezdoslavova 145/21, 017 01 Považská Bystrica
IČO: 48 217 760
DIČ: 2023550738
IČDPH: SK2120093580
zapísaný v: Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd.: Sro, vl.č.:
31804/R
e-mail: knihyunas@knihyunas.sk
web: www.knihyunas.sk
(ďalej aj len „Obchodník“)
II. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. S aktuálnym a účinným znením Reklamačného poriadku je možné oboznámiť sa na
WWW.KNIHYUNAS.SK
2. Reklamačný poriadok je vyhotovený v slovenskom jazyku.
3. Na právne vzťahy neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa použijú príslušné
ustanovenia Občianskeho zákonníka.
III. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými
všeobecne záväznými právnymi predpismi.
2. Na predávaný tovar sa nevzťahuje záruka v prípade ak chýbajú stránky, alebo poškodenie
a stav knihy nezodpovedá popisu, alebo vopred uvedeným závadám na knihe
(popočiarkovaná, poškodený obal a pod.)
3. Plnenie podľa zmluvy je vadné, ak dodaný resp. poskytnutý produkt v zmysle zmluvy nie
je v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami alebo ak jeho používanie
znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
4. Obchodník zodpovedá za vady dodaného resp. poskytnutého produktu, ktorá/é sa
vyskytne/ú alebo prejaví/ia počas dvoch rokov a v prípade bazárového predaja dvanásť
mesiacov od dodania resp. poskytnutia produktu.
5. V prípade vadného plnenia má kupujúci najmä tieto práva:
5.1. ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, kupujúci má právo aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená opravou alebo výmenou,
5.2. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, kupujúci môže buď od zmluvy odstúpiť v
zmysle ďalších ustanovení týchto OP, alebo sa môže domáhať primeranej zľavy
z ceny.
6. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch
mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov a v prípade bazárového
predaja dvanásť mesiacov od dodania resp. poskytnutia produktu.
7. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka, u inej osoby, o ktorej
Obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním
objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta
podnikania Obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej Obchodník oboznámil kupujúceho
pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou
zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň
odopretia.
8. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po
vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej
vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa
predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia
lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
9. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi
kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným
akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže
zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže
odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3
nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným
stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
10. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky
kupujúceho, pred odoslaním objednávky, Obchodník oboznámil kupujúceho, že vady
možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely
zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
11. Kupujúci pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady alebo vytknutí vady zrozumiteľne,
presne a pravdivo uvedie:
11.1. vady, ktoré namieta,
11.2. svoje meno, priezvisko, adresu a email pre účely potvrdenia o vytknutí vady a
oznámenia o spôsobe vybavenia vytknutej vady,
11.3. právo, ktoré si titulom ním tvrdenej vadnej služby v zmysle týchto OP
uplatňuje.
12. Kupujúci je povinný Obchodníkovi kedykoľvek poskytnúť potrebnú súčinnosť na
objasnenie vytknutej vady, pričom pokiaľ kupujúci odmietne túto súčinnosť poskytnúť,
berie na vedomie, že Obchodník nebude môcť dôkladne prešetriť vytknutú vadu.
13. Kupujúci je povinný uplatniť práva zo zodpovednosti za vady bez zbytočného odkladu od
zistenia vady, najneskôr do 2 rokov od dodania / poskytnutia produktu.
14. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci.
Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v
porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané
náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady,
na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil
kupujúcemu značné ťažkosti.
15. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec Obchodníkovi
alebo inej osobe, u ktorej na základe oznámenia Obchodníka možno vady podľa týchto
OP vytknúť. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
16. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady
rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany
nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju
mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník
kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú
dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí
kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej
úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote
uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na
vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z
predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na
úschovu veci, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
17. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci
alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá
bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.
Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo
náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
18. Pri odstránení vady výmenou veci nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú
bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
19. Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
20. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo
ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti
21. Obchodník vybaví vytknutú vadu podľa žiadosti kupujúceho nasledovne:
21.1. Odstránenie vady: Obchodník odstráni vadu v primeranej lehote (§ 507 ods. 1
Občianskeho zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne a bez
spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu produktu a účel, na
ktorý kupujúci produkt požadoval. Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak
odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom
na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala služba bez vady a na závažnosť
vady,
21.2. Zľava z ceny alebo odstúpenie od zmluvy: Kupujúci má právo na primeranú
zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej
primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak (i) odstránenie vady
nie je možné alebo by spôsobilo Obchodníkovi neprimerané náklady, (ii) Obchodník
neodstránil vadu podľa § 852k ods. 1 Občianskeho zákonníka, (iii) produkt má
rovnakú vadu aj napriek snahe Obchodníka vadu odstrániť, (iv) vada je takej závažnej
povahy, že odôvodňuje právo kupujúceho na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie
od Zmluvy, alebo (v) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu
neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre
kupujúceho.
22. Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty produktu, ktorú by produkt mal, ak by
bol bez vád. Ak sa produkt dodáva / poskytuje počas dohodnutej doby, kupujúci má
právo na zľavu z ceny len za čas, v ktorom služba nespĺňala požiadavky podľa § 852d
Občianskeho zákonníka.
23. Obchodník vyplatí kujúcemu zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva kujúceho na
zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri zaplatení ceny, ak kupujúci
výslovne nesúhlasí s iným spôsobmi. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
24. Kupujúci nemôže od zmluvy odstúpiť, ak je vada produktu zanedbateľná. Dôkazné
bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
25. Vybavením vytknutej vady nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody.
Obchodník nezodpovedá za škodu, ak preukáže, že škodu nezavinil.